Avagy Zoli menni El Camino

Sétálni mentem

Sétálni mentem

3. Nap

Apulia-Anha

2023. április 05. - Zozol

Nagyon koran ebredek, 3.30-kor mar fent vagyok de megvarom a tobbieket, vegul olyan fel kilenc korul tudunk elindulni. A supermercado elott integet nekem valaki vadul, a kanadai zarandok lanyok kozul Alica uldogel a csomagokkal kint amig a tobbiek vasarolnak. Bo husz percet beszelgetunk hatan, aztan utnak indulunk. 

img_20230403_082747.jpg

Viszonylag hamar erdos reszre erunk ami nagyon szuper a sok macskako utan. En kicsit elore megyek, jol esik a tempo, a tobbiek hatrebb, lazabban nyomjak.

 

Ez a nap a beteljesult kivansagokrol szol. Amikor Portoban voltam, nem alltam sorba a Credencialert, hiszen mar a Zarandok zugbol beszereztem korabban, de igy nem tudtam Jakab keresztes kagylot sem beszerezni. Szerettem volna egy turabotot, de mivel a repulore a kabinba nem lehet felvinni, otthon hagytam a sajatom. 

 

Az uton feltunik egy kis bordiszmuves, fa jatekos muhely, a keritesen kagylokkal hirdetnek. Zarandok szuvenires boltocska tulajdonkepp de abszolut nem olyan, mint barmelyik vilagvaros belvarosaban. Egy egyszeru, kedves kis zug egy halk szavu, mosolygos kezmuves emberrel. Mondtam neki, hogy szeretnek egy kagylot kereszttel, o meg mondja, hogy az bizony elfogyott, csak simat tud adni. Azran gondol egyet, hatramegy a muhelybe egy pillanatra es elohoz kb tiz darab serult kagylot. Egyik itt torott, a masik ott repedt, de mind a kereszttel diszitett. Valogat, majd mutat egyet nekem, hogy ebbe megprobalhat egy masik lyukat furni es akkor oda tudja adni. Mondom szuper, akkor kerem. 

 

A zarandokok az uton sok helyrol erkeznek es sok fele dolgot hoznak magukkal. Menetkozben meg rajonnek, hogy tulajdonkepp nem olyan jo dolog ennyi mindent cipelni es kulonben is, barmit meg lehet venni utkozben, ha megis kellene valami. 

 

A bolt sarkaban all egy par meno turabot, ralerdezek, hogy azt valaki itt hagyta-e. Zarandok szokas, hogy ami nem kell, azt ott hagyod valahol, hatha egy masik zarandokon epp igy tudsz segiteni. Igy lett turabotom is es az en utam vegem meg majd lesz masnak is botja. 

 

Tenyleg igy van, ahogy mondjak, az ut mindent megad amit szeretnel es amire szukseged van. Leirhatatlan ez az erzes. Nem foglalok szallast elore, nincs kobe vesve meddig megyek, hol es mit eszek. Mindent hagyok ugy tortenni, ahogy tortennie kell.

 

Fao szuper kisvaros, megallunk egy gyors kavera, itt kapom a Chale nevu helyen az eddigi legszebb pecsetet. 

 

Akiben az a tevkepzet elne, hogy a Portugal ut szuper konnyu, mert nincs benne semmi szint emelkedes, csupa sikon gyaloglas, az teved. Ezt uzenem a multban elo enemnek is. Ezen a szakaszon tobb emelkedo es egy kis hegymaszas is kijutott nekunk.

 

Egy erdos reszen egy kis patakhoz ertunk ahol megalltunk pihenni. Egy kohid vezet at a patak felett, leultem egy kicsit es csak hallgattam a viz hangjat, a tobbiek is odaultek, majd egy megkozelitheto reszen kicsit meg is aztattuk a labunkat. Piszok hideg volt, de ugy felfrissultunk tole, mintha nem is lett volna mar 20km mogottunk.

 

Az aznapi penzum vege fele kozeledve szerzunk ket narancsot, amik nem tul szepek, viszont annal finomabbak. A mai nap nem alltunk meg ebedelni sem, vitt a lendulet. Kis ido multan egy orias citrom is "leesik" egy farol.

 

Estere egy hihetetlen szallasra erunk, modern, uj agyak, uj matracok, csak mi harman vagyunk a szobaban. Luca kivansaga, miszerint a mai szallas legyen megjobb, mint a tegnapi is teljesult. 

 

Jose Luis Torrente szerint; "Ha meg kell baszodni, akkor meg kell baszodni". Nekem is sikerult. Amikor a szallasra erek leulok es nem tudok felallni. Iszonyatosan sajog mindenem. Nyujtok, maszirozok, de ugy erzem magam, mint akin atment egy csorda. 

 

Kicsit kesobb jon meg egy lany, szinten magyar, Lilinek hivjak, egyetemi hallgato. Mar talalkoztam vele, a repteren probalt a metrora jegyet venni, en meg probaltam segiteni, angolul beszeltunk, nem sejtettuk egymasrol, hogy lenne masik kozos nyelv is.

Az este szuper, negyen egyutt is koccintunk, majd a folytatasban ket nemet sraccal is. Teljesen meglepem magam, hogy nehany koccintas utan siman ertem oket. Norbi perfekt nemet, megy a sztorizas amibe en is, ugyan angolul valaszolva, de reszt tudok venni

 

Este mindig van kozos tema, osszekot az ut, meddig tervezel, hany km, foglalsz elore? Hol faj? Mennyi vizholyagod van? Egy kotelek van minden zarandok kozott.

 

Ma is tobbet mentunk, mint eredetileg gondoltam. 30,2km , 40e lepes. Az utbol 26,4 438m /-415m szint.

 

A nap fenypontja, az erdo kozepen egy becsulet kasszas "kisbolt" Szol a zene, hutott sor, udito, gyumolcs, peksutemeny, aprosagok, csecsek, becsek. Utobbiakat a zarandokok hagyjak hatra.

A bejegyzés trackback címe:

https://setalnimentem.blog.hu/api/trackback/id/tr1818094838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása