Avagy Zoli menni El Camino

Sétálni mentem

Sétálni mentem

Jutalomjatek 11. nap

Finisterre

2023. április 12. - Zozol

Kodos reggel Santiagoban, fel het korul ebredek, rendbeszedem magam, osszepakolok. A tobbiek is magukhoz ternek. Megvettem online a busz jegyet, ma elmegyek Fisterraba, ami a kozepkori Spanyolok szerint a vilagvege, innen a nev (majd kapaszkodom a szelen nyugi, nem esek le). 

 

Egyutt indulunk el a santiagoi Nepligetbe, a tobbiek Portoba mennek, Jiri meg ma repul haza, Marylin holnap, Kate meg ket hetet tolt Portugaliaban. Buen Camino peregrinos!

 

A busz allomas kb 25 perc gyalog, furcsa, hogy csak ennyit kell gyalogolni. Komolyan fontolora vettem, hogy gyalog megyek Fisterraba, de az nagyon hajtos lenne, 3x napi 30. Ha lenne meg egy napom, akkor mar beleferne, csak nem maradna ido Portora, amit viszont mindenkepp szeretnek megnezni, mert amikor jottem, egybol elindultam es nem nagyon tudtam korbenezni. 

 

Fisterraba megerkezve leszallok a buszrol es azonnal a magyar albergue (Albergue Por Fin) van velem szemben, Aranka, a tulaj, kint cigizik. A busz alapesetben nem itt allna meg, de felujitas miatt felkoltoztettek a megallot, epp ide, az albergue ele. Nah, hat akkor a szallas kerdes meg is van oldva. Beszelgetek kicsit Arankaval, majd bent a ket onketessel Bogival es Palival (vagy ahogy a helyiek "egyszerusitik" Bogita y Pablo). Ok is Caminot jart arcok, mindenki tudja es erti, hogy mire gondolok amikor azt mondom, hogy uresseget erzek.

 

Elballagok a Supermercadoba. Veszek egy csomag spanyol felvagottat, sajtot, egy nagy zold paprikat(kulsore olyan, mint a pritamin de sokkal finomabb), egy darab bageutte-t, egy uveg bort es ket bubis vizet utobbihoz. Az elelmiszer hatarozottan olcsobb, mint otthon, ez mar mashol is feltunt.

 

A boltbol kierve megkeresem a neten, hogy merre van a Faro de Finisterre (a vilagito torony), mert ott talalom a vilagveget. Mondjuk nagy detektiv munka nem kell hozza, mert csak egy fele lehet menni. :) 

 

Kicsit meglepodtem, hogy 40 perc gyaloglast ir a google. Aztan azonnal, ahogy az atsuhant rajtam, hogy azt hittem kozelebb lesz, jott a masik gondolat is, hogy ja, de hat ez csak 4 km! Azt fel labon is. 

 

Ennek megorulve el is indultam, tenyleg fellabon, vagyis bicegve, mert vegul csak kiprobaltam a vizholyag varras magiat, hat, nem lett a kedvencem. Gondoltam biztos en vagyok a hulye es elutasito, adok neki egy eselyt, pedig se hulye, sem elutasito nem akartam lenni, egyszeruen csak belulrol az jott, hogy ez nem kell nekem. Hallgatnom kellett volna magamra, baromira huzodtak a cernak, fajt a jaras. 

 

Santikalva, mosolyogva lepkedek felfele az uton es piszkosul elvezem. Iszonyat hamar meg lehet ezt a "csoves" letformat szokni. Komfort eleg minimal, de minden mas annyira jo es minden mas, annyira mas :) Kozhely, de tenyleg fejben dol el, ezt haza kell vigyem. 

 

A toronyhoz felerve sokan vannak, epp sut a nap. Elbicegek egy sziklahoz, leulok, falatozom, leveszem a cipot es kihuzgalom a cernakat. Aztan csak nezem az oceant es probalom megelni az uresseget. A boros uveg is megelheti, az is urul. Lassan eltunnek az emberek, igy mar konyebb nekem is. Becsukom a szemem es hagyom, hogy ne tortenjen semmi. Feltamad a szel, be is borul kicsit, en meg ulok csukott szemmel, elengedem magam, hagyom, hogy a szel legyen a tamaszom. 

 

Nehany ora mulva lejovok a hegyrol, mar nem bicegek, de ugy jarok, mint egy cowboy, kapaszkodnom kell az ovembe. Bar a tukorben nem latom, hogy fogytam volna, de a gatyam hatarozottan leesik. Pontevedreben talaltam cipeszt akivel lyukat uttethettem volna de a Husvet miatt zarva volt.

 Teljesen kicsereltek, teljesen felszabadult vagyok. Visszamegyek az alberguebe, beszelgetek kicsit Arankaval, majd ujra bolt es ujra egy kis bor, viz es ezuttal egy tabla csoki is, nesze neked hedonizmus.

 

Elsetalok a "hosszu strandra" (Playa Lagosteria) ez egy hosszu, kb 2-3km-es, feher homokos szakasz, leulok es keverem a froccsot. Csaladosok, kutyasok setalnak, kagylokat gyujtenek, egy szep darabot en is viszek Rozinak. 

 

Itt is toltok egy kis idot, nem olyan sokat, mint fent voltam. Aztan atmegyek a masik strandra, a "hippie beach"-re (Playa Mar de Fora), allitolag innen a legjobb a naplementet nezni. Het ora utan vagyok valamivel, meg bo ketora van addig. Lecuccolok, leveszem a cipot, zoknit, nadrag szarat es besetalok kicsit az oceanba. Jo hideg volt, az eros szel megmaradt, nem hevulok tul a parton az biztos.

Az ido borult, a nap bebukik egy felho moge. A latvanyossag elmarad, pedig nem volt erdeklodes hianya. Varok meg, mert van olyan, hogy az utolso pillanatban eloszlanak a felhok es aki turelmes megkapja a jutalmat. Hat ez most nem olyan. Nem baj, teszek majd meg egy probat Portoban. 

 

Az alberguebe 10-kor erek vissza, valtok meg par szot a halotarsaimmal, ausztralok, ok is Portotol mentek, szinten elso Camino, 13 nap alatt jartak vegig.

 

Reggel visszamegyek Santiagoba, ott is lesz egy napom, aztan Portoban meg egy es utana haza, gyorsabban ment ez mint gondoltam, kar, most hianyzik a gyaloglas. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://setalnimentem.blog.hu/api/trackback/id/tr4818100642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása