Avagy Zoli menni El Camino

Sétálni mentem

Sétálni mentem

Jutalomjáték 12. nap

Santiago De Compostela

2023. április 14. - Zozol

Reggel indultam busszal Finisterrabol, az ut kb esemenytelen, kicist beszelgettem mas zarandokokkal. Amikor megerkezem, hivom Norbi, az o szavaival elve, "na szoszi?". Hamar talalkozunk, a katedralistol ket percre vett ki szallast, a kolostorbol kialakitott hotelben. Az olcso szobak egy/ket agyasak, sajat furdovel, reggelivel, 26 euro. Ez alapbol joval tobb, mint egy albergue, de ennyi ido egy kis "luxus" belefer, kiveszek en is egy szobat. Aztan megyunk is, delben kezdodik a zarandokokert tartott mise. Jo volt, a katedralis szep, az oltar nyilvan tulzas de maga az epulet nem. A mise spanyolul, de nem is a szoveg a lenyeg. Hosszu ido utan, ujra aldoztam, nesze neked fujjolas az intezmenyesitett vallasra. A helyzet az, hogy a szertartasokban nagyon hiszek, mindegy, hogy melyik vallas, ha tobb ember, egyutt, egyszerre imadkozik, kantal, medital vagy barmilyen spiritualis tevekenyseget vegez annak hatalmas ereje van. A mise csucspontja, nekem mindeg ez, amikor egymashoz fordulunk, kezet fogunk vagy megoleljuk egymast es azt mondjuk; "legyen koztunk bekesseg, mindenkor". Szerintem ez a mise igazi lenyege, nem is az atvaltoztatas vagy az aldozat.  

Tomjenes fustolo lobalas a zarandokok felett nem volt, allitolag egy "menet" 1000 eur, de azert nem feltem oket. 
Mise utan elmentunk ebedelni, halat ettem galiciai modra es padron paprikat, szuper jo, melle lecsuszott kettonknek egy uveg vino blanco. 
Fisterra ota, boldogsagban vagyok. Megneztem a katedralis muzeumat, nem sok extra, foleg a papok hiusaganak tanusaga, de az ezer eves katedralis falai kozott setalni nagyon jo erzes, a felszin alatt igazi tisztasag van benne. 
Aztan talalkozunk Lilivel, es nehany pohar utan kimegyunk a terre, mert erkezik Luca is. Egyutt tapsolunk neki. Kozosen folytatjuk az unneplest, mindenki mesel az elmenyeirol, amiket kulon szerzett, de mind ugyan oda jutunk. Hiaba minden ut Santiagoba vezet. Meg van hatva, hogy ott vartuk a teren, nekem meg jo, hogy volt kit varni.
A katedralis mogott egy kis standon arulja Matteo, sajat keszitesu ekszereit. Tobbek kozt borrel is dolgozik, tobbek kozott nekem meg leesik a gatyam, megkertem, hogy usson ra lyukakat, egyutt csinaljuk, a vegen nem fogad el semmit, hatalmas megvaltas, hogy nem kell kapaszkodnom jaras kozben.
Este ujra talalkozunk Johnnal es Eddievel, oriasi seefood vacsorat nyomunk, nem keves sorrel leontve. Ott veszek ki szallast ahol Norbi, a katedralis mogotti kolostorbol kialakitott szalloban. Sajat szoba, sajat furdo, reggeli, 26 eur. Kicsit lepukkant de luxusnak erzem.

A bejegyzés trackback címe:

https://setalnimentem.blog.hu/api/trackback/id/tr9818102134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása